Hylla  
						 
							Personnamn  
						 
							Titel och upphov  Från gnäll till snäll : hur du vinner på att vilja andra väl   
						 
							Utgivning, distribution etc. Ekerlids, Stockholm : 2025   
						 
							DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)   
						 
							SAB klassifikationskod   
						 
							Annan klassifikationskod  
						 
							Fysisk beskrivning   
						 
							Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning  Snällhet har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Det handlar inte om att vara mesig, kravlös eller konflikträdd, utan om att vilja andra väl och agera därefter. Snällhet är inte ett karaktärsdrag, utan något man gör.  ---  Ledarskapskonsulten och coachen Birger Lycken beskriver hur snällhet gör ditt samarbete med andra mer framgångsrikt. På jobbet, i familjen och bland grannarna – överallt där du är beroende av andra för att nå dina mål. Den som är snäll mot andra blir själv en de största vinnarna.  ---  Motsatsen till snällhet är gnäll, att bara fokusera på sin egen frustration utan att göra något åt saken. Vi gnäller när vi kritiserar någon som inte är närvarande, och när vi ger svepande kritik utan vare sig tydlig mottagare eller lösningsförslag.  ---  Den här boken ger dig verktyg för att agera snällare, bygga en snällhetskultur och motarbeta både ditt eget och andras gnäll.  ---  Om författaren: Birger Lycken är ledarskapskonsult, föreläsare och coach. På pr-byrån Westander har han varit med och byggt en stark snällhetskultur och infört nolltolerans mot gnäll, med nöjdare kunder och ökad lönsamhet som resultat. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt Gudrun Schyman. Förlagets information om boken   
						 
							Indexterm - Okontrollerad  
						 
							ISBN  
						 
					
                        
                        
                    
				 
					
                        *00028453cam a22052337i 4500
*00135111
*00520250331104847.0
*008241106s2025    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789189868243$qdanskt band
*035  $a(BOKR)9789189868243
*035  $a(SE-LIBR)f0hntzn2cn13ln04
*041  $aswe
*08204$a158.1$223/swe
*084  $aDok$2kssb/8
*1001 $aLycken, Birger
*24510$aFrån gnäll till snäll :$bhur du vinner på att vilja andra väl /$cBirger Lycken.
*264 1$aStockholm :$bEkerlids,$c2025
*300  $a203 sidor$c21 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*520  $aSnällhet har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Det handlar inte om att vara mesig, kravlös eller konflikträdd, utan om att vilja andra väl och agera därefter. Snällhet är inte ett karaktärsdrag, utan något man gör.  ---  Ledarskapskonsulten och coachen Birger Lycken beskriver hur snällhet gör ditt samarbete med andra mer framgångsrikt. På jobbet, i familjen och bland grannarna – överallt där du är beroende av andra för att nå dina mål. Den som är snäll mot andra blir själv en de största vinnarna.  ---  Motsatsen till snällhet är gnäll, att bara fokusera på sin egen frustration utan att göra något åt saken. Vi gnäller när vi kritiserar någon som inte är närvarande, och när vi ger svepande kritik utan vare sig tydlig mottagare eller lösningsförslag.  ---  Den här boken ger dig verktyg för att agera snällare, bygga en snällhetskultur och motarbeta både ditt eget och andras gnäll.  ---  Om författaren: Birger Lycken är ledarskapskonsult, föreläsare och coach. På pr-byrån Westander har han varit med och byggt en stark snällhetskultur och infört nolltolerans mot gnäll, med nöjdare kunder och ökad lönsamhet som resultat. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt Gudrun Schyman.$cFörlagets information om boken
*653  $aSamarbete
*653  $aMänskliga relationer
*653  $aArbetspsykologi
*852  $c158.1
^ 
                    
				 
					
                        
                    
				
					
                        
                        
                            Det finns inga omdömen till denna titeln.
                            
                            Klicka här 
                            för att vara den första som skriver ett omdöme.