Hylla
Personnamn
Titel och upphov Reklam - den goda kraften.
Utgivning, distribution etc. Ekerlids förlag, Stockholm : 2003
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän I början av 1960-talet bröt den kreativa revolutionen ut i den svenska reklam branschen. Ett nytt sätt att tala med människor växte fram, en ny sortsreklam , skapad på en ny sorts byråer. Vilken betydelse fick detta? Hur påverkade det kommunikationen, före tagen och människorna i vårt land? Blev reklam en "bättre"? Medförde den något gott? Det är sådana frågor Lars A Boisen diskuterar i boken, som omspänner tiden från den kreativa revolutionen fram till i dag. Författaren anser att reklam och kommersiell kommunikation kan vara till nytta för mänskligheten.
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
*000 am
*00113829
*008 0 swe
*020 $a91-89617-62-2$x91-89617-62-2
*084 $aQbm
*1001 $aBoisen, Lars A.
*24510$aReklam - den goda kraften.
*260 $aStockholm :$bEkerlids förlag,$c2003
*300 $a309 s.
*500 $aI början av 1960-talet bröt den kreativa revolutionen ut i den svenska reklam branschen. Ett nytt sätt att tala med människor växte fram, en ny sortsreklam , skapad på en ny sorts byråer. Vilken betydelse fick detta? Hur påverkade det kommunikationen, före tagen och människorna i vårt land? Blev reklam en "bättre"? Medförde den något gott? Det är sådana frågor Lars A Boisen diskuterar i boken, som omspänner tiden från den kreativa revolutionen fram till i dag. Författaren anser att reklam och kommersiell kommunikation kan vara till nytta för mänskligheten.
*653 $aReklam
*653 $aPR
*852 $c659
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.