PS-Biblioteket

Reklam och hälsa : levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 659
Titel och upphov
  • Reklam och hälsa : levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia
Utgivning, distribution etc.
  • Carlsson, Stockholm : 2005 (Kristianstad : Kristianstads boktr.)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Qbm
  • Ohj
  • V:k
Fysisk beskrivning
  • 233 s : ill. (vissa i färg ; 22 cm
Anmärkning: Allmän
  • Ur innehållet; Medicinsk reklam, reklam för homeopati, bantning i svensk 1900-tals reklam, tandkrämsannonser, reklam för psykofarmaka, mirakelmedel.
  • Kapitel: Att sälja hälsa; Den sjukes skärv - medicinsk reklam på en växande marknad före 1900; Människokroppen som spektakel - om vaxkabinett och deras marknadsföring kring sekelskiftet 1900; Läkekonst i motvind - reklam för homeopati under svenskt 1900-tal; När hälsan blev smal - bantning i svensk 1900-talsreklam; Vitt, vackert och vetenskapligt - om värden i svensk tandkrämsannonsering; Klorofyll! Naturens mirakelmedel; Sänk tempot! Stress som retorisk figur i svensk reklam; Landsflykt i skuggvärld - en studie av reklam för psykofarmaka; Den svävande människan
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
ISBN
  • 91-7203-635-4 (inb.)
*000      am
*00116373
*008040513s2005    sw ||||      |00| 0 swe
*020  $a91-7203-635-4 (inb.)$x91-7203-635-4
*035  $a(SE-LIBR)9496735$x9496735
*084  $aQbm
*084  $aOhj
*084  $aV:k
*24510$aReklam och hälsa :$blevnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia /$cred.: Roger Qvarsell & Ulrika Torell
*260  $aStockholm :$bCarlsson,$c2005$e(Kristianstad :$fKristianstads boktr.)
*300  $a233 s :$bill. (vissa i färg ;$c22 cm
*500  $aUr innehållet; Medicinsk reklam, reklam för homeopati, bantning i svensk 1900-tals reklam, tandkrämsannonser, reklam för psykofarmaka, mirakelmedel.
*500  $aKapitel: Att sälja hälsa; Den sjukes skärv - medicinsk reklam på en växande marknad före 1900; Människokroppen som spektakel - om vaxkabinett och deras marknadsföring kring sekelskiftet 1900; Läkekonst i motvind - reklam för homeopati under svenskt 1900-tal; När hälsan blev smal - bantning i svensk 1900-talsreklam; Vitt, vackert och vetenskapligt - om värden i svensk tandkrämsannonsering; Klorofyll! Naturens mirakelmedel; Sänk tempot! Stress som retorisk figur i svensk reklam; Landsflykt i skuggvärld - en studie av reklam för psykofarmaka; Den svävande människan
*592  $aAppLibM21$b2005-05-31
*653  $aReklamhistoria
*653  $aReklam
*653  $aMedicin - historia
*653  $aKroppsideal
*7001 $aQvarsell, Roger,$d1950-$4edt$0209196
*7001 $aTorell, Ulrika,$d1963-$4edt$0223914
*852  $c659
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex 1Tillgängligt PS-Biblioteket659
Ex 2Tillgängligt PS-Biblioteket659