Hylla
Titel och upphov Reklam och hälsa : levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklam ens historia
Utgivning, distribution etc. Carlsson, Stockholm : 2005 (Kristianstad : Kristianstads boktr.)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Fysisk beskrivning 233 s : ill. (vissa i färg ; 22 cm
Anmärkning: Allmän Ur innehållet; Medicinsk reklam , reklam för homeopati, bantning i svensk 1900-tals reklam , tandkrämsannonser, reklam för psykofarmaka, mirakelmedel. Kapitel: Att sälja hälsa; Den sjukes skärv - medicinsk reklam på en växande marknad före 1900; Människokroppen som spektakel - om vaxkabinett och deras marknadsföring kring sekelskiftet 1900; Läkekonst i motvind - reklam för homeopati under svenskt 1900-tal; När hälsan blev smal - bantning i svensk 1900-talsreklam ; Vitt, vackert och vetenskapligt - om värden i svensk tandkrämsannonsering; Klorofyll! Naturens mirakelmedel; Sänk tempot! Stress som retorisk figur i svensk reklam ; Landsflykt i skuggvärld - en studie av reklam för psykofarmaka; Den svävande människan
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
ISBN
*000 am
*00116373
*008040513s2005 sw |||| |00| 0 swe
*020 $a91-7203-635-4 (inb.)$x91-7203-635-4
*035 $a(SE-LIBR)9496735$x9496735
*084 $aQbm
*084 $aOhj
*084 $aV:k
*24510$aReklam och hälsa :$blevnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklam ens historia /$cred.: Roger Qvarsell & Ulrika Torell
*260 $aStockholm :$bCarlsson,$c2005$e(Kristianstad :$fKristianstads boktr.)
*300 $a233 s :$bill. (vissa i färg ;$c22 cm
*500 $aUr innehållet; Medicinsk reklam , reklam för homeopati, bantning i svensk 1900-tals reklam , tandkrämsannonser, reklam för psykofarmaka, mirakelmedel.
*500 $aKapitel: Att sälja hälsa; Den sjukes skärv - medicinsk reklam på en växande marknad före 1900; Människokroppen som spektakel - om vaxkabinett och deras marknadsföring kring sekelskiftet 1900; Läkekonst i motvind - reklam för homeopati under svenskt 1900-tal; När hälsan blev smal - bantning i svensk 1900-talsreklam ; Vitt, vackert och vetenskapligt - om värden i svensk tandkrämsannonsering; Klorofyll! Naturens mirakelmedel; Sänk tempot! Stress som retorisk figur i svensk reklam ; Landsflykt i skuggvärld - en studie av reklam för psykofarmaka; Den svävande människan
*592 $aAppLibM21$b2005-05-31
*653 $aReklam historia
*653 $aReklam
*653 $aMedicin - historia
*653 $aKroppsideal
*7001 $aQvarsell, Roger,$d1950-$4edt$0209196
*7001 $aTorell, Ulrika,$d1963-$4edt$0223914
*852 $c659
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.