PS-Biblioteket

Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 658.8
Personnamn
Titel och upphov
  • Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : [2018] 2018
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Qblbmd
Upplaga
  • Tredje upplagan
Fysisk beskrivning
  • 198 sidor illustrationer 23 cm
Fysiskt medium
  • 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • Tidigare utgiven av Anders Bengtsson, Jacob Östberg
  • Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas forskning om konsumtionskultur. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.
  • Kapitel: 1. Märken, människor och marknadsförare; 2. Komsumentforskningens framväxt; 3. Märkesförfattare; 4. Märkeskulturer; 5. Individen och märken; 6. Konsumtionsstammar och märkesgemenskaper; 7. Märkesmotstånd; 8. Att utforska märkeskulturer - metoder för märkesundersökningar; 9. Mänsklig konsumentinsikt för brand managers
Indexterm - Okontrollerad
Genre/Form
Personnamn
ISBN
  • 9789144108599
*00009444cam a22017417i 4500
*00130292
*00520180806073802.0
*008180702s2018    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789144108599$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789144108599
*035  $a(SE-LIBR)29zgq1xs07j0pfx1
*041  $aswe
*08204$a658.834$223/swe
*084  $aQblbmd$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aÖstberg, Jacob,$d1973-
*24510$aMärken och människor :$bom marknadssymboler som kulturella resurser /$cJacob Östberg, Anders Bengtsson, Benjamin Hartmann.
*250  $aTredje upplagan
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2018]
*264 3$c2018
*300  $a198 sidor$billustrationer$c23 cm
*336  $btxt$2rdacontent
*337  $bn$2rdamedia
*338  $bnc$2rdacarrier
*340  $b23 cm
*500  $aTidigare utgiven av Anders Bengtsson, Jacob Östberg
*500  $aVilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas forskning om konsumtionskultur. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.
*500  $aKapitel: 1. Märken, människor och marknadsförare; 2. Komsumentforskningens framväxt; 3. Märkesförfattare; 4. Märkeskulturer; 5. Individen och märken; 6. Konsumtionsstammar och märkesgemenskaper; 7. Märkesmotstånd; 8. Att utforska märkeskulturer - metoder för märkesundersökningar; 9. Mänsklig konsumentinsikt för brand managers
*653 0$aVarumärken
*653 0$aKonsumtion
*653 0$aSymboler
*653  $aIdentitet
*655 4$0https://id.kb.se/marc/NotFictionNotFurtherSpecified
*7001 $aBengtsson, Anders,$d1973-$4aut$0https://libris.kb.se/8j7ntbl36dfcknmb#it
*7001 $aHartmann, Benjamin,$d1981-$4aut$0https://libris.kb.se/nxp6z73klsjqkn6q#it
*852  $c658.8
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt PS-Biblioteket658.8