PS-Biblioteket

Marknadsföring : modeller och principer
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 658.8
Personnamn
Titel och upphov
  • Marknadsföring : modeller och principer
Utgivning, distribution etc.
  • Sanoma utbildning, Stockholm : [2020] 2020
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Qblb
Upplaga
  • Femte upplagan
Fysisk beskrivning
  • 516 sidor illustrationer 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • Tidigare utgåva av Per Wildenstam, Carl Gezelius, Henrik Uggla
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Varför når deras varor och tjänster marknaden bättre än konkurrenternas likvärdiga produkter? För att de företag som är mest framgångsrika ofta har bättre förståelse för marknadsföringens modeller, principer och villkor. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag. Ur innehållet: • Grundläggande begrepp • Planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering • Varumärken • 4P • Marknadskommunikation • Relationsmarknadsföring • Hållbarhet och CSR • Lagstiftning • Ekonomiska aspekter • Digital marknadsföring • Internationell marknadsföring Den femte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit mycket material om hållbarhet.
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
Okontrollerad titel
  • Varumärkeslagen; Mobiltelefonen som marknadsföringskanal; CSR - Corporate Social Responsibility, KAM Key Account Management
ISBN
  • 9789152360101
*00006949cam a22011417i 4500
*00131218
*00520200909132901.0
*008200625s2020    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789152360101$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789152360101
*035  $a(SE-LIBR)0br64vn0xjw1kzq3
*041  $aswe
*08204$a658.8$223/swe
*084  $aQblb$2kssb/8
*100  $aWildenstam, Per,$d1952-
*24510$aMarknadsföring  :$bmodeller och principer /$cPer Wildenstam, Henrik Uggla.
*250  $aFemte upplagan
*264 1$aStockholm :$bSanoma utbildning,$c[2020]
*264 3$c2020
*300  $a516 sidor$billustrationer$c23 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*500  $aTidigare utgåva av Per Wildenstam, Carl Gezelius, Henrik Uggla
*520  $aVarför lyckas vissa företag bättre än andra? Varför når deras varor och tjänster marknaden bättre än konkurrenternas likvärdiga produkter? För att de företag som är mest framgångsrika ofta har bättre förståelse för marknadsföringens modeller, principer och villkor. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag.  Ur innehållet: • Grundläggande begrepp • Planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering • Varumärken • 4P • Marknadskommunikation • Relationsmarknadsföring • Hållbarhet och CSR • Lagstiftning • Ekonomiska aspekter • Digital marknadsföring • Internationell marknadsföring  Den femte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit mycket material om hållbarhet.
*653  $aMarknadsföring
*700  $aUggla, Henrik,$d1965-$4aut$0https://libris.kb.se/42gkrzrn3t0ncr0#it
*740  $aVarumärkeslagen; Mobiltelefonen som marknadsföringskanal; CSR - Corporate Social Responsibility, KAM Key Account Management
*852  $c658.8
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt PS-Biblioteket658.8