Hylla
Titel och upphov Att förstå ungdomars identitet sskapande : en inspirations- och metodbok
Utgivning, distribution etc. Liber, Stockholm : 2014
Kina
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän Den här antologin visar på hur både olika strukturella och mer individrelaterade livsvillkor påverkar och formar identitet sskapandet och vuxenblivandet. Det påverkas också av vilka arenor de unga befinner sig på och aktivt är med och formar, exempelvis genom interaktion i sociala medier, i skolan, i fritids- och föreningsliv, i idrottssammanhang, musiksfären etcetera.
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
Okontrollerad titel Kapitel: 1. Ungdomar och identitet sskapande i relation till familjen; Kapitel 2: Tillhörigheter och funktionshinder i det civila samhället; Kapitel 3: Att bli stoppad - socialpsykologiska studier av vithet, ungdomskultur och plats; Kapitel 4: Relationer i en flytande tid; Kapitel 5: Att experimentera med sig själv - internet och identitet sskapande; Kapitel 6: "Jag är en idrottare" - fritid, idrott och moral; Kapitel 7: Riskdiskurser i kvällspressen; Kapitel 8: Musik, subkultur, ungdomar och risktagande; Kapitel 9: Unga människor och (o)möjliga yrkesidentitet er; Kapitel 10: Smart eller inte? Hur kulturella föreställningar om intelligens påverkar ungdomars identitet er i och utanför skolan; Kapitel 11: Att vara en global medborgare - skapandet av språkliga identitet er i och utanför skolan; Kapitel 12: Vara sig själv - identitet sformande bland ungdomar i gymnasieskolan.
ISBN
*00015491cam a2202737 a 4500
*00131527
*00520160205142440.0
*008140312s2014 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789147098330
*035 $a(BOKR)9789147098330
*035 $a(SE-LIBR)16148417
*041 $aswe
*08204$a305.2355$223/swe
*084 $aOabkba$2kssb/8
*084 $aDoga$2kssb/8
*24510$aAtt förstå ungdomars identitet sskapande :$ben inspirations- och metodbok /$cunder redaktion av Emma Sorbring, Åsa Andersson och Martin Molin ; [forskarreportage: Torsten Arpi].
*250 $a1. uppl.
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c2014
*264 3$aKina
*300 $a329 s.$bill.$c24 cm
*500 $aDen här antologin visar på hur både olika strukturella och mer individrelaterade livsvillkor påverkar och formar identitet sskapandet och vuxenblivandet. Det påverkas också av vilka arenor de unga befinner sig på och aktivt är med och formar, exempelvis genom interaktion i sociala medier, i skolan, i fritids- och föreningsliv, i idrottssammanhang, musiksfären etcetera.
*653 $aIdentitet
*653 $aUngdomar
*700 $aSorbring, Emma,$d1972-$4edt$0https://libris.kb.se/b8nrzzdv3rl493t#it
*700 $aAndersson, Åsa,$d1968-$4edt$0https://libris.kb.se/64jlmkfq4kmmpp9#it
*700 $aMolin, Martin,$d1967-$4edt$0https://libris.kb.se/fcrv0c3z32qm0xf#it
*700 $aArpi, Torsten,$d1955-$4ctb$0https://libris.kb.se/sq47f57b03bp1zp#it
*740 $aKapitel: 1. Ungdomar och identitet sskapande i relation till familjen; Kapitel 2: Tillhörigheter och funktionshinder i det civila samhället; Kapitel 3: Att bli stoppad - socialpsykologiska studier av vithet, ungdomskultur och plats; Kapitel 4: Relationer i en flytande tid; Kapitel 5: Att experimentera med sig själv - internet och identitet sskapande; Kapitel 6: "Jag är en idrottare" - fritid, idrott och moral; Kapitel 7: Riskdiskurser i kvällspressen; Kapitel 8: Musik, subkultur, ungdomar och risktagande; Kapitel 9: Unga människor och (o)möjliga yrkesidentitet er; Kapitel 10: Smart eller inte? Hur kulturella föreställningar om intelligens påverkar ungdomars identitet er i och utanför skolan; Kapitel 11: Att vara en global medborgare - skapandet av språkliga identitet er i och utanför skolan; Kapitel 12: Vara sig själv - identitet sformande bland ungdomar i gymnasieskolan.
*852 $c305.23
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.