PS-Biblioteket

Sociala medier : vetenskapliga perspektiv
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 302.231
Titel och upphov
  • Sociala medier : vetenskapliga perspektiv
Utgivning, distribution etc.
  • Gleerups, Malmö : [2017] 2017
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Bv
Upplaga
  • Första upplagan
Fysisk beskrivning
  • 149 sidor 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • Sociala medier är något som vi både använder oss av och pratar om mer eller mindre dagligen. De är ständigt närvarande och har nästan blivit något vi tar för givet. Men varifrån kommer de? Hur fungerar de och vilken betydelse har de? I den här boken belyser, diskuterar och analyserar författarna olika aspekter av de sociala medierna. Texterna berör allt från deras historiska bakgrund, via de affärsmodeller de bygger på, till deras betydelse för politisk mobilisering. Även själva begreppet sociala medier behandlas. I boken framträder en bild där de sociala medierna ses som symptom på bredare samhällsförändringar, snarare än orsaken till sådana. Det rör sig om en pågående samhällsomvandling från modernitet till vad som brukar beskrivas som senmodernitet. Det handlar inte minst om hur de sociala medierna, liksom alla medier före dem, luckrar upp etablerade tids- och rumsgränser.
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
Okontrollerad titel
  • Selfie; Selfiekultur; Fans; Fankultur
ISBN
  • 9789140694805
*00014410cam a2202869 i 4500
*00133145
*00520180315171007.0
*008170617s2017    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789140694805$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789140694805
*035  $a(SE-LIBR)20861947
*041  $aswe
*08204$a302.231$223/swe
*084  $aBv$2kssb/8
*24510$aSociala medier :$bvetenskapliga perspektiv /$cTobias Olsson (red.).
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aMalmö :$bGleerups,$c[2017]
*264 3$c2017
*300  $a149 sidor$c23 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*500  $aSociala medier är något som vi både använder oss av och pratar om mer eller mindre dagligen. De är ständigt närvarande och har nästan blivit något vi tar för givet. Men varifrån kommer de? Hur fungerar de och vilken betydelse har de? I den här boken belyser, diskuterar och analyserar författarna olika aspekter av de sociala medierna. Texterna berör allt från deras historiska bakgrund, via de affärsmodeller de bygger på, till deras betydelse för politisk mobilisering. Även själva begreppet sociala medier behandlas. I boken framträder en bild där de sociala medierna ses som symptom på bredare samhällsförändringar, snarare än orsaken till sådana. Det rör sig om en pågående samhällsomvandling från modernitet till vad som brukar beskrivas som senmodernitet. Det handlar inte minst om hur de sociala medierna, liksom alla medier före dem, luckrar upp etablerade tids- och rumsgränser.
*653  $aSociala medier
*653  $aReklam
*653  $aMarknadsföring via Internet
*653  $aJournalistik
*653  $aSamhällsförändring
*698  $5R$a201742$bKULTUR MEDIER
*7001 $aOlsson, Tobias,$d1973-$4edt$0https://libris.kb.se/vs69frrd0nlqdmv#it
*740  $aSelfie; Selfiekultur; Fans; Fankultur
*852  $c302.231
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Institutionsbiblioteken302.231