PS-Biblioteket

Allt du behöver veta om varumärken
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 658.8
Personnamn
Titel och upphov
  • Allt du behöver veta om varumärken
Utgivning, distribution etc.
  • Liber, Malmö : 2011
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Qbla
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 144 s. : ill. ; 25 cm
Anmärkning: Allmän
  • Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens. Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen. Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkearkitektur.
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 978-91-47-09660-2
*00002805cam 12200781 a 4500
*00126441
*00520111004121051.0
*008110811s2011    sw ||||      |00| 0|swe
*020  $a978-91-47-09660-2
*035  $a(SE-LIBR)12280749$x12280749
*035  $a12280749
*050  $5Zl$aHD 69.B7
*050  $5Zl$aK
*08204$a658.827$222/swe
*084  $aQbla$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aAmnéus, Anders,$d1963-
*24510$aAllt du behöver veta om varumärken /$cAnders Amnéus
*250  $a1. uppl.
*260  $aMalmö :$bLiber,$c2011
*300  $a144 s. :$bill. ;$c25 cm
*500  $aAllt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens. Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen. Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkearkitektur.
*592  $aClip2MM$b2011-11-21
*653  $aVarumärken
*653  $aMarknadsföring
*852  $c658.8
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt PS-Biblioteket658.8